onsdag den 17. juli 2013

Veloverstået fodboldskole på Marienlyst

Traditionen tro blev der i uge 27 afholdt fodboldskole på Marienlyst.
I år deltog hele 37 piger, hvoraf de 28 var "vores egne". De øvrige piger, som havde valgt at bruge en uge af sommerferien på DBU's fodboldskole på Marienlyst, var piger fra henholdsvis Årup og Næsby. Tak for det piger. Det er altid dejligt med gæster udefra:-)
I år var fodboldskolens fokus "Træn' og bliv dygtigere". Et fokusområde, der passer meget godt ind i vores ideologi - set i lyset af, at vi har valgt at udbyde træning til pigerne gennem hele sommerferien. Selvfølgelig afløst at lidt ferie indimellem:-)

Herunder fortæller en af vores piger om, hvordan det så var at være på fodboldskole - på Marienlyst;

Johanne, deltager for tredje gang i DBU's fodboldskole
  • Har du tidligere deltaget i DBU's fodboldskole?
Ja det er tredje gang, jeg er med. Jeg har også været på en anden slags fodboldskole - på Møn. Her havde vi en italiensk træner. Det var rigtig sjovt.
  • Hvorfor valgte du at tage på fodboldskole?
For at være sammen med mine venner og for at møde nye venner. Jeg gør det også for at blive bedre, for at få nye udfordringer og prøve nye øvelser.
  • Hvad laver man, når man er på fodboldskole?
Jamen man spiller jo fodbold hele dagen. Har lige en pause midt på dagen, ellers træner man hele dagen.
  • Hvorfor er det sjovt at spille fodbold? 
 Fordi man møder sine venner og får motion. Det får man det godt af.
  • Hvad er det bedste ved at være på fodboldskole?
Det er at være sammen med vennerne - og så at spille så meget fodbold.
  • Skal du på fodboldskole til næste år igen?
Ja det regner jeg med. Det håber jeg i hvert fald.

Tak til Johanne og fortsat god sommer:-)




            


Ingen kommentarer:

Send en kommentar